Obchodní podmínky

  1. Úvodní ustanovení

 

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují práva a povinnosti smluvních stran vztahující se ke smlouvám o poskytování lektorských služeb uzavřeným Mgr. Soňou Felixovou, daňové číslo 03 401/3920, se sídlem na Apostelgasse 29-31, 1030 Vídeň, Rakousko, jako lektorkou na straně jedné, a fyzickými osobami jako studenty na straně druhé (dále jen „VOP“).

1.2. Pro účely VOP jsou definovány následující pojmy:

1.2.1. „Lektorkou“ se rozumí Mgr. Soňa Felixová, daňové číslo 03 401/3920, se sídlem na Apostelgasse 29-31, 1030 Vídeň. Lektorka není plátcem DPH.

1.2.2. „Studenty“ se rozumí fyzické osoby, které se s lektorkou domluví prostřednictvím zprávy, telefonu nebo e-mailové komunikace na jazykové výuce.

1.2.3. Pro účely uzavření spolupráce mezi studenty a lektorkou stačí ústní nebo písemná dohoda a není třeba uzavírat písemnou smlouvu.

1.2.4. „Internetovými stránkami“ se rozumí internetové stránky na internetové adrese www.nemcinatlumoceni.cz, jejichž prostřednictvím lektorka nabízí své služby veřejnosti.

1.2.5. „Individuální lekcí“ se rozumí výuková lekce, jejímž obsahem je výuka německého nebo českého jazyka poskytovaná jednomu studentovi s tím, že délka výukové lekce činí 30, 45, 60 nebo 90 minut v závislosti na individuální dohodě.

1.2.6. „Skupinovou lekcí“ se rozumí výuková lekce, jejímž obsahem je výuka německého nebo českého jazyka poskytovaná dvěma nebo více studentům s tím, že výuková lekce trvá 60 minut.

1.2.7. „Lekcí“ se rozumí souhrnné označení individuální lekce a skupinové lekce.

1.2.8. „Cenou lekce“ se rozumí finanční částka, kterou se student zaváže uhradit Lektorce za jednu lekci.

1.2.9. „Zúčtovacím obdobím“ se rozumí jeden kalendářní měsíc.

1.2.10. „Lektorskými službami“ se rozumí poskytování individuální nebo skupinové mimoškolní výuky německého nebo českého jazyka studentům dle jejich požadavků a jazykové úrovně ve formě individuálních nebo skupinových lekcí poskytovaných v online podobě.

1.2.11. „Online“ se rozumí způsob realizace lekce prostřednictvím programů určených pro audiovizuální komunikaci na dálku přes internet.

1.2.12. „Občanským zákoníkem“ se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

1.3. VOP jsou veřejně přístupné na internetové adrese www.nemcinatlumoceni.cz/obchodni-podminky.  VOP obsahují veškeré informace, jejichž sdělení studentovi vyžadují právní předpisy. VOP představují sdělení relevantních skutečností potenciálnímu studentovi.

1.4. VOP jsou nedílnou součástí uzavřením každé spolupráce.  Student prohlašuje, že byl se zněním těchto VOP seznámen dostatečně dlouhou dobu před uskutečněním první lekce a že plně porozuměl jejich obsahu.

1.5. Lektor si vyhrazuje právo změnit ustanovení VOP.

 

  1. Postup uzavření spolupráce

2.1. Nabídka jazykových služeb, které lektorka nabízí, je uvedena na Internetových stránkách. Jazykové služby zahrnují výuku jazyků, tlumočení a překlady.

2.2. Podmínky služeb v oblasti tlumočení a překlady se řídí pravidly danými Jednotou tlumočníků a překladatelů.

2.2. Nabídka skupinových lekcí, které lektorka nabízí studentům, je uvedena na Internetových stránkách. Tato nabídka se může měnit v souvislosti s poptávkou jednotlivých skupin studentů.

2.3. O konání skupinových lekcí rozhoduje lektorka v souvislosti s dosažením minimálního počtu studentů ve skupině. Minimální počet studentů ve skupině jsou 2 studenti, maximální počet studentů závisí na konkrétním kurzu.

2.4. Při dohodě individuálních lekcí si lektorka a student písemně nebo telefonicky dohodnout zejména:

  1. a) vyučovaný jazyk
  2. b) délku vyučovacích lekcí
  3. c) frekvenci a počet lekcí;
  4. d) kontaktní údaje Studenta (e-mailová adresa).

S ohledem na časové vytížení lektorky a rozsah požadovaných lekcí není lektorka povinna objednávku studenta přijmout.

2.5. Objednávka lekcí může být učiněna telefonicky na telefonním č. +420 607 215 190 nebo +43 664 499 1818 nebo elektronicky, a to:

  1. a) prostřednictvím e-mailové komunikace odesláním objednávky na e-mailovou adresu sona@nemcinatlumoceni.cz
  2. b) prostřednictvím on-line objednávkového formuláře, který je dostupný na Internetových stránkách pod záložkou „Kontakt“
  3. c) prostřednictvím zpráv přes aplikaci Facebook nebo Instagram.

2.6. Pokud Student učiní řádnou objednávku dle čl. 2.2. a 2.3. VOP, lektorka bude kontaktovat studenta elektronicky. Při tomto kontaktu se lektorka a student dohodnou na všech skutečnostech uvedených v čl. 2.3. VOP.

 

  1. Podmínky poskytování lektorských služeb a výukové materiály

 

3.1. Lektorské služby jsou poskytovány individuálně na základě konkrétních požadavků studenta, a to dle jeho jazykové úrovně. Studentovi budou doporučeny výukové materiály a učebnice. Při poskytování lektorských služeb je dáván důraz na motivaci studenta konverzovat, když je dáván důraz na tzv. komunikativní výuku, tj. přirozenost v konverzaci, rozmluvení studenta, výuka je doplňovaná vhodnými konverzačními aktivitami.

3.2. Lektorka používá pro účely výuky také vlastní autorské výukové materiály a autorská videa, které jsou (není-li určeno jinak) určeny pouze pro potřeby jednotlivého studenta / studentů. Lektorka si ke všem vlastním výukovým materiálům vyhrazuje autorské právo, autorské materiály lektorky proto nelze nijak šířit ani zprostředkovávat jiným studentům.

3.3. Student souhlasí s tím, že lektorka uloží všechny výukové materiály i přehled odučených hodin za konkrétní měsíc na platformě Google Documents a to do složky uložené pod zkratkou studentova jména. Student obdrží na začátku spolupráce od lektorky přístup k této složce s oprávněním „čtenář“.

3.4. Ke každému materiálu ve složce na Google Document znějící na jméno studenta má student volný přístup po dobu 12 měsíců od doby uložení materiálu.  Po uplynutí této doby má lektorka právo materiály smazat.

3.5. Studentovi je v rámci lekcí poskytována aktivní komunikace ze strany lektorky.  Student se zavazuje poskytovat lektorce veškerou součinnost potřebnou ke správnému průběhu.

3.6. Student se zavazuje řádně dodržovat stanovené termíny lekcí. Každá lekce začíná v přesně stanoveném čase dohodnutém lektorkou a studentem minimálně 24 před konáním lekce. Lekce končí po uplynutí dohodnuté délky trvání lekce.  Pokud se student na lekci nedostaví, dostaví se pozdě nebo ukončí lekci předčasně, končí lekce v původně stanoveném okamžiku. Nedojde k prodloužení stanoveného času lekce, ani k nahrazení. Ve všech těchto případech je student povinen lektorce uhradit cenu lekce v plné výši.

3.7. Na základě telefonické nebo e-mailové žádosti nebo SMS – zprávy či zprávy před chatovací programy může student zrušit konkrétní termín lekce a dohodnout se na jiném termínu. Tuto žádost musí student učinit nejpozději do 24 hodin před začátkem sjednané lekce, jinak je student povinen uhradit lektorce celou cenu lekce, ač k její realizaci nedošlo. Pokud nedojde k realizaci lekce z důvodů na straně studenta, započítává se tato zrušená lekce do celkového počtu sjednaných lekcí.

3.8. Pokud dojde ke zrušení termínu lekce z důvodů na straně lektorky, bude studentovi nabídnut nový termín lekce. Pokud nedojde k dohodě o novém termínu lekce, tato konkrétní lekce se zruší.

3.9. Student je povinen zajistit si za účelem realizace lekcí v online podobě následující prostředky:

  1. a) internetové připojení o rychlosti a stabilitě umožňující plynulou komunikaci mezi lektorkou a studentem prostřednictvím programů určených pro audiovizuální komunikaci na dálku přes internet;
  2. b) stolní počítač nebo notebook vybavený webkamerou, reproduktorem a mikrofonem, jehož technické parametry budou umožňovat plynulou komunikaci mezi lektorkou a studentem prostřednictvím programů určených pro audiovizuální komunikaci na dálku přes internet;
  3. c) program určený pro audiovizuální komunikaci na dálku přes internet (např. Skype, Zoom či jiný obdobný program).

Pokud nedojde k realizaci lekce z důvodu nesplnění povinností studenta dle tohoto odstavce, případně bude realizace lekce z důvodu nesplnění povinností studenta dle tohoto odstavce ztížena, nemá tato skutečnost vliv na povinnost studenta zaplatit sjednanou cenu lekce v plné výši.

V oprávněných případech a po vzájemné dohodě je ale možné učinit výjimku (např. v případě, že je student na služební cestě a může absolvovat lekci pouze pomocí připojení přes mobil).

3.10. Výuka v rámci lekce je poskytována vždy pouze studentovi nebo studentům, se kterými lektorka zahájila spolupráci. Student není oprávněn namísto něj nechat realizovat lekci třetí osobu. V takovém případě je lektorka oprávněna realizaci lekce odmítnout. V tomto případě je student povinen lektorce uhradit cenu lekce, ač k její realizaci nedošlo.

 

  1. Cena lekce a platební podmínky

 

4.1. Ceny a počet skupinových lekcí jsou veřejně přístupné na Internetových stránkách, a to konkrétně na adrese https://nemcinatlumoceni.cz/online-kurzy-2/.  Jedná se o konečnou cenu lekcí, která je stanovena za časový úsek 60 minut. Vzhledem k tomu, že lektorka není plátce DPH, jsou ceny lekcí na internetových stránkách uváděny bez DPH. Lektorka přijímá studenty do skupinových lekcí pouze po obdržení plné částky za jednotlivý kurz. Plnou částku za všechny skupinové lekce kurzu je třeba uhradit nejpozději v den konání první skupinové lekce.

4.2. V případě individuálních lekcí se student zavazuje hradit lektorce ceny lekcí zpětně vždy za předchozí ukončené zúčtovací období (kalendářní měsíc), a to na základě přehledu odučených hodin, který má student stále k dispozici na platformě Google Documents. Fakturovaná částka bude odpovídat součinu počtu fakturovaných lekcí a sjednané ceny lekce a je splatná nejpozději do 14. dne každého následujícího měsíce.

4.3. V případě, že student vyžaduje daňový doklad, zašle mu lektorka tento daňový doklad elektronicky v textové podobě na e-mailovou adresu sdělenou lektorce studentem. Daňový doklad bude obsahovat označení lektorky a studenta, cenu lekce, počet účtovaných Lekcí, celkovou fakturovanou cenu, datum splatnosti a veškeré platební údaje. Splatnost faktury bude stanovena v délce 14 kalendářních dnů ode dne vystavení daňového dokladu.

4.4. Pokud student částku stanovenou na konci každého měsíce neuhradí nejpozději do 14. dne následujícího měsíce, dojde k přerušení poskytování lektorských služeb. K přerušení lektorských služeb dojde i v případě, že bude Student v prodlení s úhradou platby dle vystaveného daňového dokladu po dobu delší 20 kalendářních dnů.

4.5. Při platbě bankovním převodem na bankovní účet určený lektorkou není požadován žádný související náklad.

4.7. Student vyjadřuje souhlas s tím, aby mu byly veškeré faktury a jiné údaje související s výukou doručovány na jím uvedenou e-mailovou adresu. Student odpovídá za to, že si zprávy doručené do jím označené e-mailové schránky bude přebírat a seznamovat se s nimi.

 

  1. Práva a povinnosti studenta jako spotřebitele a informace pro spotřebitele

 

Pokud je Smlouva uzavřena mezi lektorkou a studentem, který je spotřebitelem, tj. člověkem, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá spolupráci s lektorkou, řídí se práva a povinnosti lektorky a studenta taktéž tímto článkem a zákonnou úpravou spotřebitelských smluv, a to zejména:

  1. a) Občanským zákoníkem, a to s ohledem na ochranu spotřebitele zejména ust. § 419 – § 422 a § 1810 – § 1867,

 

  1. b) zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění,
  2. c) zákonem č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů, v platném znění.

5.1. Informace poskytované spotřebiteli dle ust. § 1810 a násl. Občanského zákoníku:

  1. a) Lektorkou je paní Mgr. Soňa Felixová, daňové číslo 03 401/3920, se sídlem na Apostelgasse 29-31, 1030 Vídeň, Rakousko. Telefonní číslo je +43 664 499 1818. Adresa pro doručování elektronické pošty je sona@nemcinatlumoceni.cz.
  2. b) Služby nabízené lektorkou a předmět činnosti lektorky je popsán v čl. 2.2. a 2.4. VOP. Jedná se zejména o lektorské služby dle individuálních požadavků studentů. Specifikace jednotlivých druhů služeb je uvedena na internetových stránkách, a to konkrétně na internetové adrese www.nemcinatlumoceni.cz.
  3. c) Cena služeb za skupinové lekce je veřejně přístupná na internetových stránkách, a to konkrétně na adrese https://nemcinatlumoceni.cz/online-kurzy-2/. Cena za individuální lekce je stanovena dohodou. Jedná se o konečnou cenu lekcí, která je stanovena za časový úsek 60 minut. Ceny jsou uvedeny bez DPH, když lektorka není plátcem DPH. Student nese náklady na telefonní a internetové služby, příp. na pořízení výukových materiálů a učebnic.
  4. d) Způsob poskytování služeb je uveden v čl. 3 VOP. Způsob platby je uveden v čl. 4 VOP.
  5. e) S ohledem na povahu služby nevznikají Studentovi žádné náklady.
  6. f) Práva z vadného plnění jsou uvedena v čl. 6 VOP
  7. g) Doba trvání spolupráce je stanovena dohodou nebo je dána délkou trvání skupinových kurzů.
  8. h) Student nehradí žádné náklady komunikace na dálku, které by se lišily od základní sazby (náklady na připojení k internetu, telefonní poplatky).
  9. i) Lektorka nepožaduje zálohové platby.

 

5.2. V případě individuálních lekcí má student právo kdykoliv přerušit spolupráci bez udání důvodu.

5.3. V případě skupinových lekcí má student právo také kdykoliv přerušit spolupráci bez udání důvodu, zaplacená částka za skupinový kurz se mu však nevrací.

 

  1. Řešení sporů mezi lektorkou a studentem, který je spotřebitelem
  2. 1. V případě sporu mezi lektorkou a studentem, který je spotřebitelem, může student využít taktéž možnosti mimosoudního řešení sporu.

6.1.2.  Pokud student zvolí cestu mimosoudního řešení sporu, může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce, a postupovat podle pravidel uvedených na stránkách tohoto subjektu, které jsou na adrese www.coi.cz.

6.1.3. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt na stránkách České obchodní inspekce.

 

6.1.4. Zahájit alternativní řešení sporu je taktéž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

 

  1. Reklamační řád

6.1. Reklamační řád upravuje práva a povinnosti lektorkya a Studenta vyplývající z vad, které se vyskytly při poskytování lektorských služeb dle předchozí dohody.  Lektorka neodpovídá se výsledek poskytování lektorských služeb. Lektorka odpovídá za to, aby byla lektorská služba poskytnuta v souladu s dohodou a v co nejvyšší možné kvalitě.

6.2. Lektorka odpovídá za vady lektorských služeb, pokud se vyskytnou. Vadou se rozumí poskytnutí lektorské služby způsobem, která je v rozporu s dohodou.

6.3. Student je povinen oznámit lektorce vadu lektorských služeb bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do 7 dnů od poskytnutí lektorské služby. Pokud student neoznámí vadu lektorských služeb bez zbytečného odkladu, zanikají veškeré jeho nároky na uplatnění jakýchkoli vad lektorských služeb. Lektorka se k reklamačnímu oznámení vyjádří ve lhůtě 7 dnů ode dne jeho doručení. Pokud bude poskytnutá lektorská služba vyhodnocena lektorkou jako vadná, má student práva z vadného plnění, v jejichž rámci může požadovat přiměřenou slevu z ceny lekce nebo opakované poskytnutí lekce.

6.4. Práva z odpovědnosti za vady lektorské služby nevznikají, pokud k nesprávnému poskytnutí lektorské služby došlo v důsledku jednání studenta či v důsledku skutečnosti spočívající na straně studenta.

6.5. Lektorka neodpovídá za vady lektorské služby, které vznikly v důsledku jednání či opomenutí třetích osob (např. poskytovatele internetu, dodavatele elektrické energie atd.).

 

  1. Ochrana osobních údajů

7.1. Lektorka uchovává veškeré údaje o Studentech v souladu s platnými právními předpisy České republiky, a to zejména v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů v platném znění, a s nařízením (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů („GDPR“).

7.2. V souvislosti s poskytováním svých služeb Studentům může dojít ze strany lektorky ke zpracování následujících kategorií osobních údajů:

  1. a) základní osobní údaje – jméno a příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu, název obchodní firmy, IČO, DIČ, sídlo nebo místo podnikání, fakturační adresa, bankovní spojení, podpis,
  2. b) kontaktní údaje – telefonní číslo a e-mailová adresa,
  3. c) údaje o poskytnuté službě a chování Studenta – druh a specifikace poskytnutých služeb, cena, rozsah a četnost požadovaných, poskytnutých a sjednaných služeb.

Lektorka zpracovává osobní údaje ručně nebo automatizovaně.

7.3. Rozsah zpracování osobních údajů závisí zejména na rozsahu požadavků studenta. Lektor je oprávněn zpracovávat osobní údaje z následujících důvodů:

  1. a) z důvodu plnění zákonných povinností (např. daňové povinnosti, povinnosti uložené zvláštními právními předpisy),

 

  1. c) z důvodu ochrany oprávněných zájmů lektorky (např. vymáhání nezaplacené ceny lekce, evidence dlužníků).

Ke zpracování osobních údajů z těchto důvodů lektorka nepotřebuje souhlas Studenta. Zpracování osobních údajů z důvodu plnění zákonných povinností nelze odmítnout. Proti zpracování osobních údajů z důvodu ochrany oprávněných zájmů lektorky může student podat námitku.

7.4. Osobní údaje jsou zpracovávány lektorkou v rozsahu nezbytně nutném pro naplnění výše uvedených účelů a po dobu nutnou pro jejich dosažení nebo po dobu stanovenou zvláštními právními předpisy. Po uplynutí příslušné doby jsou osobní údaje smazány. Základní lhůty pro zpracování osobních údajů jsou následující:

  1. a) Pokud má student splněny veškeré své závazky vůči lektorovi, zpracovává lektorka osobní údaje po dobu 4 let ode dne ukončení spolupráce.
  2. b) Faktury vystavené dle zásad rakouského účetnictví o dani z přidané hodnoty, uchovává lektor po dobu 10 let od vystavení. Taktéž jsou uchovávány i ostatní listiny souvisejícím s fakturami z důvodu povinnosti prokázat právní důvod vystavení faktury.
  3. c) V případě prodlení studenta s úhradou ceny lekcí lektorka uchovává osobní údaje po dobu 4 let od uhrazení dluhu z důvodu oprávněného zájmu lektorky.

 

7.5. Lektorka nezpracovává osobní údaje pro obchodní a marketingové účely. Pokud by k takovému zpracování osobních údajů mělo dojít, bude tak učiněno na základě výslovného písemného souhlasu uděleného Studentem.

 

7.6. Lektorka je povinen předávat osobní údaje správním orgánům, státním úřadům, soudům a jiným orgánům státní moci na základě povinností stanovených zvláštními právními předpisy.

 

7.7. Lektorka využívá při své činnosti specializované služby jiných osob, které mají postavení zpracovatelů osobních údajů. Tyto osoby zpracovávají osobní údaje pouze dle pokynů lektora. Jedná se zejména o činnost advokátů, účetních a správců IT systémů. Zpracovatelé jsou na území Rakouska, které je i sídlem lektorky. Zpracovatelům jsou osobní údaje předávány v minimálním rozsahu za účelem poskytnutí konkrétní specializované služby.

 

7.8. Student má jako subjekt údajů následující práva:

  1. a) právo na přístup k osobním údajům:
  2. potvrzení, zda jsou zpracovávány osobní údaje,
  3. informace o účelu zpracovávání, příjemcích, kterým byly osobní údaje zpřístupněny, době zpracování,
  4. informace o právech Studenta jako subjektu údajů a o právu vznést námitky,
  5. informace o právu podat stížnost dozorovému úřadu,
  6. možnost získat kopii osobních údajů,

 

  1. b) právo na opravu osobních údajů,

 

  1. c) právo na výmaz osobních údajů – toto právo lze uplatnit tehdy, pokud lektorka neprokáže důvod zpracování osobních údajů,

 

  1. d) právo na omezení zpracování – pokud dojde ze strany studenta k namítnutí vad při zpracování osobních údajů lektorkou, je student oprávněn podat podnět na omezení zpracování do doby vyřízení sporné záležitosti,

 

  1. e) právo na oznámení opravy, výmazu nebo omezení zpracování,

 

  1. f) právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů z důvodu oprávněného zájmu lektorky,

 

  1. g) právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz), pokud bude mít Student za to, že lektorka porušuje zásady nakládání s osobními údaji.

 

Pokud chce Student tato práva uplatnit, musí se obrátit na lektorku, jejíž kontaktní údaje jsou obsaženy v čl. 1.2.1. Práva může student uplatnit pouze ve vztahu k osobním údajům, u nichž není pochybností o tom, že skutečně patří studentovi. Lektorka nezřídila funkci pověřence pro ochranu osobních údajů.

 

  1. Závěrečná ustanovení

 

10.1. Spolupráce mezi lektorkou a studentem, jakož i všechna práva a povinnosti lektorky a studenta se řídí Občanským zákoníkem, souvisejícími právními předpisy České republiky, ústní nebo písemnou dohodou a těmito VOP.

 

10.2. Platné a účinné VOP jsou veřejně přístupné na Internetových stránkách https://nemcinatlumoceni.cz/obchodni-podminky

 

10.3. Lektorka a student se dohodli, že rozhodným právem pro řešení sporů ze Smlouvy je právo České republiky. Lektorka a Student se dohodli, že místně příslušnými jsou soudy České republiky.

 

10.4. Student souhlasí se zasíláním obchodních sdělení lektorkou. Student je oprávněn tento souhlas kdykoli odvolat.

 

10.5. V případě, že některé z ustanovení VOP bude považováno za neplatné, nebude mít taková skutečnost vliv na platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení VOP. Smluvní strany souhlasí, že ustanovení, která by byla považována za neplatná, budou nahrazena ustanoveními právních předpisů, která se  blíží těmto VOP.

 

10.6. Tyto VOP jsou nedílnou součástí každé spolupráce, kterou lektorka uzavře se studenten nebo studenty.

 

10.7. Student se zavazuje řídit se všemi ustanoveními těchto VOP a vyjadřuje s nimi výslovný souhlas. Kompletní znění VOP bylo zasláno Studentovi na e-mailovou adresu, kterou uvedl v objednávce, a to ve formátu PDF, který zajišťuje zachování textové podoby VOP. Student prohlašuje, že se se zněním těchto VOP před uzavřením Smlouvy řádně seznámil a že plně porozuměl jejich obsahu.

 

10.8. Tyto VOP jsou platné a účinné ode dne 23.6.2025.

Přejít nahoru
Verified by ExactMetrics